Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблем с охлаждане

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Тествах с тази прословута колба - няма проблем.
    Смених термостата /нали съм си магаре/, обезвъздуших и от радиатора и от датчика на термостата но пак си остана проблема! Не че очаквах да стане нещо друго.
    Този термостат ще си го запазя, тъй като ми се струва ,че работи по-добре от стария.

    Nikosaul направих горния тест - температурата се покачи до малко над 100гр. и се задържа там - не падна надолу. Маркучето отново не пускаше вода. Изхвърли антифриза. Но това се случи след второто третото завъртане на перката. Или иначе казано като повървя около 15-20мин на място

    Изключих газовата от крана на бутилката, падна налягането в рейката /нямаше газ/ и покарах на бензин - същата работа. Изключвам възможността за газова възглавница, както ми поясни и ecotronic.

    Вече смятам да приключа с тестовете, защото според мен рискувам я глава да изкривя я гарнитура да духне

    В сряда я карам при Румен. Няма какво да му мисля! Сменям тази помпа.

    П.С. Като за първи път смених термостата за 35мин. Малко кофти се оказа смяната, че изпарителя е точно до него.
    Last edited by Friday; d.m.y г., 21:15.
    Sport Wagon 2.0TS|LPG

    Comment


    • #17
      Пробвай със друга капачка на разширителния съд на антифриза. Охладителната система работи под налягане и ако капачката е повредена това би довело до по-висока работна температура на охладителната течност.
      Alfa-Romeo 156 2.5 V6
      Yamaha MT-09 Tracer

      Comment


      • #18
        Пробвал съм колега и с оригинална, и с цялата цветна гама ! Все е едно и също!

        Аз си го обяснявам така: няма движение на антифриза и в двигателя течността се нагрява, тъй като няма по студена за да я охлади и се разширява, вследствие, на което избива от казанчето. Стрелката на температурата бяга вдясно. Когато нахлуе студена течност температурата спада. Когато помпата го върти всичко е наред.

        Ама явно от високите температури пластмасата се "кашва" и превърта в оста. Когато е студена си тече стабилна стуйка в казанчето.

        Оттук идва и въпросът те тая пластмаса само набита ли е на оста? Няма ли някакъв щифт или контра да я държи?
        Last edited by Friday; d.m.y г., 21:14.
        Sport Wagon 2.0TS|LPG

        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от Friday Покажи съобщение
          Пробвал съм колега и с оригинална, и синя, и жълта и зелена капачка! Все е едно и също!

          Аз си го обяснявам така: няма движение на антифриза и в двигателя течността се нагрява, тъй като няма по студена за да я охлади и се разширява, вследствие, на което избива от казанчето. Стрелката на температурата бяга вдясно. Когато нахлуе студена течност температурата спада. Когато помпата го върти всичко е наред.

          Ама явно от високите температури пластмасата се "кашва" и превърта в оста. Когато е студена си тече стабилна стуйка в казанчето.

          Оттук идва и въпросът те тая пластмаса само набита ли е на оста? Няма ли някакъв щифт или контра да я държи?
          Ти беше споменал, че проблемът се наблюдава само при по-ниски обороти на мотора. Ако е така, е вероятно не просто турбината да превърта спрямо оста а да има отчупени лопатки. Поради това тя не може да направи достатъчен дебит при ниски обороти.

          Де да знам - просто разсъждения. Докато не я отвориш, няма, как да разбереш.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #20
            Да така е! Когато съм в движение си държи нормална температура!

            Онзи ден попаднах в едно 3км задръстване /тръгни-спри/ 20мин. се тътрихме и имаше нормална работа на мотора /загрява, перка, охлажда, изключва перка/ и когато вече аха да отлетя от задръстването и вдигна температура и с пускането на парното и подаване на газ 2-3 пъти до към 3-4к оборота и рязко падна до към 85гр.
            Sport Wagon 2.0TS|LPG

            Comment


            • #21
              Колега същия проблем го имам и аз . И чакам да взема някой лев и да сменя водната помпа. Но пиши какво е станало при теб. Моята е 1.6 Twin Spark и тя с Газово
              Алфа Ромео 156 1.6 (120 hp) Старата генерация

              Comment


              • #22
                Работните температури са ти добри, и на място и в движение, а и както изглежда всичко ти работи нормално, но от някъде имаш навлизане на въздух, и най-често това е от мембраната на изпарителя. Смени я водната, помпа ако нямаш информация кога е сменяна, за да ти стане по-спокойно, а и Румен ще ти обезвъздуши системата добре.

                Comment


                • #23
                  Румен ми се обади преди малко и според него не е от водната помпа - здрава е!

                  Някакви предположения? Възможно ли е нещо да запушва маркучи, канали, тръбопроводи? Всякакви мнение са добре дошли Преди смяната антифриза беше в ръжда целия!

                  Този охладител на маслото гледам, че май се пада най ниска точка, след отваряне на термостата ли се върти или е на малкия кръг
                  Sport Wagon 2.0TS|LPG

                  Comment


                  • #24
                    Едно клипче
                    https://www.youtube.com/watch?v=1YEy0RT7lcY
                    Last edited by Friday; d.m.y г., 07:18.
                    Sport Wagon 2.0TS|LPG

                    Comment


                    • #25
                      Досега са сменени:
                      - радиатор;
                      - термостат;
                      - температурен датчик;
                      - водна помпа;
                      - продухани охладителни пътища;
                      - изолиран изпарител.
                      и си продължава и продължава да спира притока на охладителна течност в казанчето. Прави го винаги когато е загряла. Колато поддържаш една равномерна скорост няма никакви проблеми.
                      Сега уикенда мисля да направя една промивка, но тъй като не намирам препарата на WURTH - Radiator Cleaner, съм взел на Holts - Speed flush.

                      Ако не се оправи пущината ше се сваля главата

                      Благодарности на Румен за отзивчивостта и за това че се е заел с моя проблем!
                      Sport Wagon 2.0TS|LPG

                      Comment


                      • #26
                        Съжалявам. Дано не съм прав.
                        Пукната глава. Прави парни възглавници и затова водната помпа понякога не циркулира антифриза.
                        По-малко вероятно: гарнитура с пробив към охлаждането или пукнат блок.

                        Comment


                        • #27
                          Ако е пукната главата или гарнитура не трябва ли да надува дори, когато е студена? Балони в разширителния съд нямам.. Антифриз не губя.. То вече от толкова смени....
                          Владо, ако е възможно, обясни повече за тези парни възглавници, че ми стана интересно.

                          Сега видях в eLearn процедурата за откриване на прегряване и беше споменато да се провери нивото на маслото. Моето е малко под средата на мин-макс. Пише да се долее до максимум.

                          При отваряне на капачката "изфъсква" колкото ей така - да има. Сравнение с пежото ми, второто си държи доста добро налягане! Капачката ми е на 1.2bar

                          Ако трябва ще надуя системата, ще проверя връзките една по една.

                          Всичко започна от един теч на антифриз и след пристягане на връзките около термостата и на тройниците на газовата го елиминирах. От тогава стават проблемите!
                          Sport Wagon 2.0TS|LPG

                          Comment


                          • #28
                            Аз утре си получавам частите и ще сменям и аз водната помпа, но май мисля ,че няма да има резултат. Очаквам да ни държиш в течение. Аз също ще пиша и за моя проблем ,който е сходен с на колегата.
                            Алфа Ромео 156 1.6 (120 hp) Старата генерация

                            Comment


                            • #29
                              Ако има пукнатина в горивната камера в главата, става въпрос за микро-пукнатина, а не за дупка. Така, че няма да има бълбукане в разширителния съд.
                              Микро-пукнатината може да се отваря, когато главата загрее. Ако главата на TS е алуминиева - още повече.
                              Горещите газове може да преминават през тази микро-пукнатина в антифриза като образуват малки мехурчета паро-газова смес.
                              Тези паро-газови мехурчета имат склонност да се разширяват и обединяват в по-голям мехур.
                              Доколкото знам АГУ изпарителя се "връзва" на малкия кръг на охлаждането.
                              Преди да притегнете съединенията около АГУ и термостата (предполагам към малкия кръг), вероятно тези паро-газови мехурчета са си намирали място да излизат от там.
                              След като сте ги стегнали и охл. система е станала по-плътна, мехурчетата са започнали да се събират в по-големи мехури и да се "разхождат" из охл. система като възможните резултати са следните:
                              - термостат - не реагира на температура на газове, затваря се и елиминира радиатора (описал си подобна ситуация);
                              - датчици за температура - отчитат по ниска температура;
                              - водна помпа - върти на "сухо" и не може да циркулира охл. течност (водната помпа е центробежна и за да работи трябва в нея да има течност, а не газ). Като вдигнеш оборотите вероятно през водната помпа преминава и охл. течност и временно има циркулация;
                              - разширителен съд - при отваряне на капачката, паро-газовите мехури се разширяват спонтанно и това предизвиква изтласкване на антифриз (описал си подобно ситуация). Иначе при затворена капачка, ако достигнат до разширителния съд, паро-газовите мехури просто излизат през клапана на капачката.
                              Като общ резултат - охл. система се държи неадекватно, няма съществена загуба на охл. течност, уредите показват странни стойности, може да няма и твърди маркучи. Изглежда като необезвъздушена система.
                              Така че, ако си решил да сваляш главата, нека проверят за пукнатина в горивните камери и по-скоро в главата, защото там повърхността е сложна, което е предпоставка за дефекти от леене или при експлоатация (може някога двигателя да е прегряван).

                              Comment


                              • #30
                                Първоначално публикувано от Friday Покажи съобщение
                                Всякакви мнение са добре дошли
                                Имал съм подобен проблем с радиаторчето на парното на 166-цата. Налапваше се с въздух цялата система. Беше отдавна и вече не помня точно какво-що, но газовата беше почнала да обръща на 90°С вместо на 50 точно по-тази причина - въздушна възглавница. След смяната му всичко се успа, колата и до днес е със залепена стрелка и антифризът не го пипа.
                                sigpic
                                156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                                "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                                Comment

                                Working...
                                X